14. 09. 2010.

Ludi Šeširdžija (Mad Hatter)


Priču „Alisa u zemlji čuda“ sam kao dijete doživljavala kao zastrašujuću prepričanu noćnu moru jedne djevojčice i zato je nikada nijesam pročitala do kraja. Tim Burton je razbio sve moje predrasude, „Alisa“ iz njegovog ugla me je uvela u najčarobniji svijet u kome su mi se pomješali osjećaji djeteta i odrasle osobe. Johnny Depp je tako maestralno dočarao Ludog Šeširdžiju da nemam riječi. Njegova energija, zbunjenost, prisutnost i odsutnost, odanost, neočekivano zrele, duboke i najčistije emocije su me potpuno oborile s nogu. Zato se i ova posebna pita, inspirisana ovim predivnim likom, tako zove...


TIJESTO:
150 gr brašna
100 gr putera
1 jaje

VOĆNO PUNJENJE:
3 dcl milerama 30 % mm
4 kašike šećera
1 kesica vanilin šećera
4 kašike brašna
300 gr brusnica
5 breskvi

IZRADA PODLOGE OD TIJESTA:
Pećnicu zagrijati na 200°C.
Brašno i puter sobne temperature ručno sjediniti, tako da se dobije grumuljičasta masa. Zatim dodati jaje i dobro izraditi. Formirati tijesto u loptu, umotati je u prozirnu foliju i ostaviti u frižider ½ sata. Ohladjeno tijesto razviti u okrugli oblik, koji mora biti veći od kalupa . U kalup položiti tijesto tako da prelazi preko njegovih ivica. Tijesto utisnuti prstima u ivicu kalupa , a višak odrezati. Pek papirom prekriti pripremljeno tijesto, a na papir rasporediti pasulj(da se tijesto ne bi podiglo prilikom pečenja) i peći 20 minuta na 200ºC.


Ispečenu podlogu ohladiti, a papir i pasulj ukloniti.


IZRADA VOĆNOG PUNJENJA:
Mileram, šećer, vanilin šećer i brašno ručno umiješati u ravnomjernu gustu smjesu. Dodati brusnicu i lagano pomješati.

FINALNA IZRADA:
Breskve izrezati na kriške ( koristila sam breskve iz kompota, a mogu i svježe).

Pripremljenu podlogu napuniti voćnim punjenjem.


Izrezane breskve ravnomjerno poređati na pitu.


Peći u zagrijanoj pećnici na 180 ºC 40 minuta.


Ohladiti pitu i poslužiti.

Ludi Šeširdžija, pogled izbliza:

Broj komentara: 25:

  1. kako je samo sočna! Brusnica svežih ovde nema ali mogu da se hidriraju ili nešto drugo da se stavi. Ovaj fil je nešto novo za mene! Odlično!

    OdgovoriIzbriši
  2. Krasan uvod a jos krasnije izgleda ova tvoja slastica.Ovo moram da napravim svojoj unuci koja se zove Alisa i ja cu zapisati recept pod nazivom ALISIN KOLAC BY MAJA.

    OdgovoriIzbriši
  3. Savršena pita, tako lijepo, svježe, i veselo izgleda. Baš mi se jako sviđa, a kako se tu još umješao i Johnny D. ...., nema greške ! :)). Majo, super si je osmislila i napravila !!

    OdgovoriIzbriši
  4. ovo je fantazija, nema riječi za ovako nešto dobro

    OdgovoriIzbriši
  5. I meni je Alisa bila pomalo zastrašujuća dok sam bila mala. Kasnije sam je pročitala i pogledeala u mnogim verzijama i nikad me nije oduševila. Nije me oduševio ni Burtonov uradak iako njega izrazito cijenim, a njegov rad obožavam. Ipak slažem se s tvojom ocjenom Johnny Deppa, on je divan i u ovoj ulozi.
    I ovaj kolač zvuči divno i apsolutno zaslužuje ovaj naziv. :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Fenomenalno izgleda, tako sočan i voćan:)))

    OdgovoriIzbriši
  7. Tvoj šešir je prekrasan! Odlične fotke. Burtona volim, ne sve filmove, ali većinu, a naročito u kombinaciji Depp-Bonham.

    OdgovoriIzbriši
  8. Predobro izgleda ova krostata ili pita od brusnica i bresaka..a i sviđa mi se ideja, nadahnuće o povezivanju s pričom o Alisi i šeširdžiji..

    OdgovoriIzbriši
  9. Ovo mi se bas dopada, neobican fil i izbor voća.

    OdgovoriIzbriši
  10. Predivna crostata, kad bih ja samo mogla naći svježe brusnice, do skora nije bilo za kupiti ni sušene. Ali nešto drugo u tom stilu kao ribizle možda bi bilo jednako dobro kao zamjena ;)

    OdgovoriIzbriši
  11. @stočiću postavi se Hvala:)
    @jelena Ova vrsta fila je česta u francuskoj kuhinji, i ja sam se oduševila kad sam ga prvi put pravila. Umjesto svježih brusnica mogu se koristiti zamrznute.
    @vera Hvala draga Vera!
    @bosanka Oduševljena sam novim imenom (ALISIN KOLAC BY MAJA) kolača, a još više Vašom malom Alisom:)
    @Branka - byB Meni je ovo jedna od najboljih uloga Johnny Depp-a, lik Ludog Šeširdzije dominira filmom. Zaslužio je barem pitu:))
    @Nina Hvala na lijepim riječima!
    @Andrea Meni se još svidjela Crvena kraljica,a i mali puh je presladak. Medjutim Šeširdzija je nešto posebno!
    @Snježa U pravu si Snježo, veoma je sočna i osvježavajuća, možda bi bilo bolje da sam je objavila na početku ljeta ...
    @Κάθαρσις Nameračila sam onu tvoju pitu s gorgonzolom, kruškama i orasima !
    @Nada I ja sam se iznenadila kako se dobro slažu brusnice i breskva...
    @Olgica Hvala na komentaru Olgice:)
    @Dajana Kod nas ima i smrznutih brusnica,ukoliko nemaš brusnice možeš umjesto njih staviti borovnice ili maline.

    OdgovoriIzbriši
  12. Film nisam pogledala, pa ne mogu komentirati. Alisa mi nikad nije bila draga, sve mi je u njoj bilo zastrašujuće, slažem se s Andreom, ali pita je tako živopisna i sočna. Naziv joj savršeno odgovara !

    OdgovoriIzbriši
  13. Draga Majo, molim te da svratiš do mene!
    http://emoserpica.blogspot.com/2010/09/nagrada_29.html

    OdgovoriIzbriši
  14. Nevjerojatno :) prekrasno izgleda!!

    OdgovoriIzbriši
  15. Sjajno izgleda! I odlicna je ideja ovo sa pasuljem!

    OdgovoriIzbriši
  16. @Tadeja Pogledaj film sa svojom Timnicom, nećeš se pokajati:)
    @emo_serpica Šerpice, divna si :)
    @Just Cake girl Hvala:)
    @Mala kuharica Pasulj nije moja ideja, vjerovatno ga je prvi put u te svrhe koristio onaj ko je napravio prvu ovakvu pitu sa sipkavim tijestom:)

    OdgovoriIzbriši
  17. Dugo sam tražila recept za krostatu, ali kad sam našla ovaj, odmah mi se svidio. Svaka čast!!

    OdgovoriIzbriši
  18. Nevolim torte, suviše su silne za moj ukus, ali tvoj kolač-pita je praznik za oči i stomak. Ako mi ovo ne spremi supruga spremiću ga sam.

    OdgovoriIzbriši
  19. @CopyCat: Probaj pa javi kako je bilo!
    @Anonimno: Svaka čast, ako si u medjuvremenu Šeširdžiju sam spremio:)

    OdgovoriIzbriši
  20. jel može ovaj super fenomenalni kolač da se pravi u onom kalupu što ima deo koji se skida (za torte kalup)???

    OdgovoriIzbriši
  21. Naravno da može, ali će vrijeme pečenja biti kraće zbog dužih ivica kalupa koje se zagrijavaju i pojačavaju toplotu u blizini tijesta.

    OdgovoriIzbriši