10. 01. 2010.

Moja Česnica

Česnica je prijesni, božićni hljeb u koji se stavlja metalni novčić. Naziv Česnica vodi porijeklo još iz vremena starih Slovena od riječi čest što znači dio, sreća, čast jer se ova pogača nožem ne sječe, već se rukama lomi na djelove, na časti, a onaj ko pronađe novčić imaće i najviše sreće u toj godini.



Priprema Česnice je propraćena raznim pravilima: za izradu tijesta Česnice koristi se nenačeta vodica (kada se sa nekog izvora ili bunara od zalaska sunca do sledećeg svitanja ne zahvata voda , prva voda koja se zahvati ujutru naziva se nenačeta vodica), osoba koja pravi Česnicu mora biti okupana i čista, brašno za Česnicu uzima se samo iz pune i nenačete vreće, osoba koja je umijesila Česnicu sa rukama od tog tijesta treba da dodiruje voćke, stoku, košnice ( sve što se u toj kući gaji i drži) da bi domaćinstvo bilo produktivnije.



Ja nijesam pratila ove izvorne običaje. Česnicu sam pravila po osjećaju i bez nekih posebnih priprema, bez određenih mjera za sastojke i smjernica za oblik. Pustila sam da me ponese i inspiriše lijepa predbožićna atmosfera, zato je moja Česnica bez recepta.


Broj komentara: 5:

  1. A da nam ipak napišeš recept? :)
    Trešnja

    OdgovoriIzbriši
  2. Mnogo lepo izgleda, jako mi se dopada.

    OdgovoriIzbriši
  3. Draga Trešnja drugi put kad je budem pravila sigurno ću napisati recept:)
    Hvala mamajac na lijepom komentaru!

    OdgovoriIzbriši
  4. Odusevljena sam idejom. A recept moze da bude bilo koji,zar ne?

    OdgovoriIzbriši
  5. Anice,recept koji sam ja koristila je od Sneška Slatkopogačića http://kuvaricanatrapezu.blogspot.com/2010/01/snesko-slatkopogacic.html
    Mada može bilo koji drugi, koji si već isprobala i znaš da će biti uspješan.

    OdgovoriIzbriši